آیا هموروئید خارجی خودش خوب می شود؟

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


اگر براي اولين بار است كه از فروم ما بازديد مي كنيد به شما خوش آمد مي گوييم. شما مي توانيد بعد از خواندن قوانين انجمن در انجمن ما ثبت نام كنيد و براي مشاهده گفتگو ها به انجمن مورد علاقه خود كليك كنيد. در غير اين صورت شما به تمام امکانات سايت دسترسي نخواهيد داشت.
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 34
نویسنده پیام
vanak70 آفلاین


ارسال‌ها : 28
عضویت: 8 /9 /1397
تشکرها : 1

آیا هموروئید خارجی خودش خوب می شود؟
بواسیر یا هموروئید به سیاهرگ های متورم مقعد و پایین رکتوم گفته می شود که شبیه به رگ های واریسی هستند. هموروئید می تواند در داخل راست روده (بواسیر داخلی) یا زیر پوست اطراف مقعد (بواسیر خارجی) ایجاد شود. هموروئید یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد را درگیر می کند و می تواند داخلی یا خارجی باشد. هموروئید خارجی یک سیاهرگ متورم است که در قسمت تحتانی رکتوم یا مقعد، درست زیر پوست اطراف مقعد قرار دارد.
arayeshkadeh.com می گوید: بواسیر خارجی معمولاً دردناک تر از هموروئید داخلی است زیرا در ناحیه ای که ایجاد می شود عصب های بیشتری وجود دارد و می تواند توسط لباس یا عوامل دیگر تحریک شود. از جمله دلایل ایجاد بواسیر خارجی :زور زدن در هنگام اجابت مزاج، بارداری، چاقی، نشستن طولانی مدت و یبوست یا اسهال مزمن می باشد. علائم هموروئید خارجی معمولاً شامل درد، خارش، تورم و خونریزی در هنگام اجابت مزاج است. گزینه های درمانی برای هموروئید خارجی شامل کرم ها و پمادهای بدون نسخه، حمام سیتز و در موارد شدیدتر، برداشتن هموروئید با جراحی است. اگر علائم هموروئید خارجی را تجربه کردید، بهتر است که به یک پزشک متخصص و دکتر جراح بواسیر مراجعه کنید. دلیل ایجاد بواسیر در سنین بالاتر اینست که بافت هایی که وظیفه نگهداری از عروق و رگ ها را در روده و مقعد دارند، ضعیف و آسیب پذیرتر شده و در نتیجه با کوچکترین فشار به این ناحیه رگ ها ملتهب و کشیده می شوند.

مطلب مرتبط: آیا بواسیر خارجی خطرناک است یا خودش خوب می شود؟آیا هموروئید خارجی خودش خوب می شود؟تنها در برخی موارد که هموروئید خفیف است و هنوز پیشرفت نکرده، اگر بیمار متوجه شود، ممکن است در مراحل اولیه با پماد و یا درمان های خانگی خودش خوب شود. اما در بیشتر موارد به دلیل نشانه های پنهان این بیماری، فرد دیرتر و هنگامی متوجه بواسیر می شود که بیماری پیشرفته شده و باید با روش های پزشکی مثل جراحی یا لیزر درمان شود.علائم هموروئید خارجی
تصویر: https://arayeshkadeh.com/wp-content/uploads/2023/06/image-25.pngبواسیر داخلی و خارجی


  • درد یا ناراحتی در اطراف مقعد یا راست روده

  • خونریزی هنگام اجابت مزاج

  • خارش یا سوزش در اطراف مقعد

  • تورم یا توده در اطراف مقعد

  • نشت و بی اختیاری مدفوع همراه با مخاط


اگر هر یک از این علائم را دارید، برای تشخیص مناسب به پزشک هموروئید مراجعه کنید.

امضای کاربر : پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر
چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 10:37
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :



Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group