مراقبت های بعد از درمان بواسیر یا هموروئید به روش هموروئیدکتومی

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


اگر براي اولين بار است كه از فروم ما بازديد مي كنيد به شما خوش آمد مي گوييم. شما مي توانيد بعد از خواندن قوانين انجمن در انجمن ما ثبت نام كنيد و براي مشاهده گفتگو ها به انجمن مورد علاقه خود كليك كنيد. در غير اين صورت شما به تمام امکانات سايت دسترسي نخواهيد داشت.
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 41
نویسنده پیام
vanak70 آفلاین


ارسال‌ها : 28
عضویت: 8 /9 /1397
تشکرها : 1

مراقبت های بعد از درمان بواسیر یا هموروئید به روش هموروئیدکتومی


یکی از فاکتورهای مهم در نتیجه درمان، مراقبت های بعد از هموروئیدکتومی است رعایت این نکات به بیمار کمک میکند تا دوره نقاهت کوتاهتر و راحتتری داشته باشد.
جراحی هموروئیدکتومی یکی از روشهای درمان هموروئید است. بیماری هموروئید شامل تورم و گشاد شدن عروق در ناحیه مقعد می شود. این بیماری با درد بسیار زیاد، خونریزی حین اجابت مزاج، خارش و سوزش و … نمایان می شود. در صورت پیشرفته شدن بیماری و عود مکرر آن انجام جراحی و یا روشهای تهاجمی تر اجتناب ناپذیر است.
هموروئیدکتومی شامل تکنیک های مختلف جراحی برای برداشت بافت هموروئید است. این روش بسته به نوع تکنیک جراحی و شرایط بیمار می تواند نتایج مختلفی را به دنبال داشته باشد، اما یکی از فاکتورهای مهم در نتیجه درمان، مراقبت های بعد از هموروئیدکتومی است که می تواند نتیجه جراحی را تضمین نماید. رعایت این نکات به بیمار کمک خواهد نمود تا بتواند دوره نقاهت کوتاه مدت و راحت تری داشته و از عود مجدد بیماری نیز جلوگیری نماید. برخی از مهمترین نکات مراقبتی بعد از جراحی هموروئیدکتومی به این شرح است:
مصرف فیبر کافی
تصویر: https://vanaklaser.ir/wp-content/uploads/2019/09/diet-after-hemorrhoidectomy.jpg
مصرف کافی فیبر در این دوره از درمان، بسیار با اهمیت است زیرا که فیبر به درمان و نیز جلوگیری از یبوست کمک می نماید. از آنجایی که یبوست یکی از علل اصلی بیماری هموروئید بوده و می تواند در تشدید و عود مجدد آن تاثیرگذار باشد، کنترل آن اهمیت بسیار زیادی دارد.فیبر ماده ای مغذی بوده که بدن انسان قابلیت هضم و جذب آن را ندارد. در نتیجه این ماده در روده ها تجمع کرده و موجب افزایش حجم مدفوع می شود که این امر در برطرف کردن یبوست موثر است.
فیبر را می توان در انواع سبزیجات، میوه ها و نیز غلات یافت. هر فرد به طور متوسط باید بین 25 تا 38 گرم فیبر در طول روز مصرف نماید.
منبع: https://vanaklaser.ir/

امضای کاربر : پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر
شنبه 07 دی 1398 - 10:29
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :



Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group