فیبروم رحم و تاثیرات آن بر سایر اندام های بدن (معده،مثانه و کلیه)

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


اگر براي اولين بار است كه از فروم ما بازديد مي كنيد به شما خوش آمد مي گوييم. شما مي توانيد بعد از خواندن قوانين انجمن در انجمن ما ثبت نام كنيد و براي مشاهده گفتگو ها به انجمن مورد علاقه خود كليك كنيد. در غير اين صورت شما به تمام امکانات سايت دسترسي نخواهيد داشت.
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 47
نویسنده پیام
golijadid آفلاین


ارسال‌ها : 24
عضویت: 13 /10 /1396


فیبروم رحم و تاثیرات آن بر سایر اندام های بدن (معده،مثانه و کلیه)
اگر شب ها برای تخلیه ادرار از خواب می شوید و یا برای تخلیه عجله دارید شاید مبتلا به فیبروم رحم هستید! فیبرهای رحم می توانند روی مقعد، مثانه، معده و کلیه نیز تاثیر بگذارند. با همراه باشید تا با علائم این بیماری و تاثیراتی که بر بدن دارد آشنا شوید:

  • فیبروئید رحم

  • تاثیرات فیبروم بر اندام های بدن


    • هموروئید

    • مشکلات مثانه

    • معده

    • کلیه

    • فیبروئید رحم
      فیبروئید های رحم، شایع ترین مشکل لگن در میان زنان است، که اثرات متفاوتی برای هر خانم به همراه دارد. در واقع می توان گفت فیبروم ها مانند اثر انگشت بوده و هیچ یک از آنها مشابه نیستند. این فیبروم ها به طور مداوم در حال رشد هستند.
    فیبروم ها از بافت عضلانی در رحم ساخته می شوند، اما محل بروز آنها محدود به داخل حفره رحم نیست، بلکه آنها می توانند در خارج از رحم، و در داخل دیواره رحم نیز رشد کنند، و حتی می توانند خود را به رحم متصل کنند.
    این بیماری می تواند سایر اندام های بدن را نیز تحت تاثیر قرار دهد، البته در زنانی که فیبروم ها در خارج رحم رشد می کنند این تاثیرات بیشتر است. فیبروئید ها موجب درد لگن، خونریزی شدید و ناباروری شده و در تخریب مثانه و روده نیز تاثیر گذار است.
    تاثیرات فیبروم بر اندام های بدن
    فیبروم های رحم می توانند یک اثر واکنش زنجیره ای داشته باشند و سایر اندام های بدن را تحت تاثیر قرار دهند. برخی از تاثیرات که البته در همه افراد یکسان نیست، به این شرح است :
    هموروئید
    اگر فیبروم بیش از اندازه بزرگ شود، موجب افزایش فشار وارده بر رکتوم شده و حرکات روده را با مشکل مواجه می کند. اگر فیبروئید در انتهای رحم قرار داشته باشد، ممکن است باعث یبوست یا درد شود. همچنین هموروئید از دیگر عوارض این بیماری است که ناشی از افزایش فشار بر رکتوم و مشکل حرکت روده ایجاد می شود.
    مشکلات مثانه
    اگر فیبروم در رحم به طرف مثانه رشد کند، موجب فشار بر آن می شود و ممکن است در طول شب سه الی چهار بار برای تخلیه ادرار از خواب بیدار شوید. زیرا مثانه با این حجم از فشار قادر به نگهداری ادرار نیست. علاوه بر نیاز به ادرار کردن، ممکن است در هنگام ادرار کردن دچار مشکل یا درد شوید.
    معده
    رشد زیاد فیبروم رحم موجب افزایش فشار وارده بر معده شده و احساس سیری کاذب را در پی دارد، که موجب می شود به اندازه کافی قادر به خوردن نباشید. و این امر کاهش وزن را به دنبال دارد. همچنین اگر فیبروم خیلی بزرگ شود می توان موجب بزرگ شدن شکم شود، درست مانند زمانی که حامله هستید.
    کلیه
    در مواردی نادر تر رشد فیبروئید می تواند باعث فشار بر لوله ای که کلیه را به مثانه متصل می کند، شود. این وضعیت ممکن است به هیدرونفروز (ورم کلیه) بیانجامد. این وضعیت علائمی مانند ادرار دردناک و میل بیشتر برای دستشویی رفتن را به همراه دارد.
    با این حال، با وجود اثرات بالقوه فیبروئیدها، برخی از زنان برای درمان آن هیچ اقدامی نمی کنند. فیبروئید ها معمولاً به میزان مشخصی در سال رشد می کنند. برای درمان فیبروئید ها راهکار های مختلفی شامل مصرف دارو تا جراحی وجود دارد. بعضی از این روش ها برای زنانی که قصد بارداری دارند، مناسب تر است.
    https://jarah.clinic/منبع : کلینیک نوین



    امضای کاربر : کلینیک نوین

    بهترین روش درمان فیستول در کلینیک نوین
    درمان سریع بواسیر
    درمان کیست مویی با کمترین عوارض و بدون بازگشت در کلینیک نوینشیاف آنتی هموروئید
    درمان سنتی بواسیر
    [lis
    شنبه 11 خرداد 1398 - 17:09
    نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
    ارسال پاسخ



    برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


    پرش به انجمن :



    Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group